Piezochirurgia

Piezochirurgia w Biniek Clinic Łódź

Piezochirurgia to zagadnienie nie tylko dla specjalistów. Warto się z nim zapoznać, jeśli wkrótce czeka Cię usunięcie zęba lub myślisz o implantach!

Urządzenie do piezochirurgii wykorzystuje ultradźwięki o niskiej częstotliwości, które prowadzą do bezpiecznego i precyzyjnego cięcia kości bez uszkodzenia struktur otaczających, takich jak nerwy, błona śluzowa i naczynia. Widoczność pola zabiegowego jest doskonała, dzięki wytworzeniu praktycznie bezkrwawego pola operacyjnego. Jednocześnie usuwane są zanieczyszczenia z rany, poprzez wewnętrzny mechanizm irygacyjny. Tkanki miękkie pozostają bezpieczne, a czynniki biologiczne, jak uwalniane podczas zabiegu cytokiny, sprzyjają gojeniu kości i przyspieszają powrót pacjentów do zdrowia.

Technologia ta gwarantuje komfort podczas wykonywania zabiegu, zminimalizowanie krwawienia oraz obrzęków i  bólu po zakończeniu leczenia.

Cechy urządzenia do piezochirurgii

• Cięcie mikrometryczne: precyzyjne cięcie kości, któremu towarzyszy wysoka wrażliwość dotykowa
  • Cięcie selektywne: cięcie kości bez ryzyka uszkodzenia sąsiadujących tkanek miękkich
  • Aseptyka: sterylna woda podczas zabiegu
  • Efekt kawitacji: maksymalna widoczność śródoperacyjnej i wysoka przewidywalność
  • Atraumatyczność: doskonałe gojenie tkanek

Zastosowania piezochirurgii

• w implantologii (poszerzanie wyrostka szczęki lub żuchwy, pozyskiwanie kości autogennej, przygotowywanie łoża dla implantu, plastyka kości wokół implantu)
  • w ortodoncji (możliwość skrócenia okresu noszenia aparatu poprzez bezbolesne nacięcie kości szczęki, co stymuluje przemianę kości i szybsze przesuwanie zębów)
  • w leczeniu endodontycznym (kanałowym)
  • w zabiegach periodontologicznych
  • podczas ekstrakcji zęba (usunięcie zatrzymanych zębów, o skomplikowanej anatomii, korzeni, a w rezultacie mniejszy obrzęk, szybsza regeneracja dziąseł, zmniejszone ryzyko rozwoju stanu zapalnego)
  • w osteoplastyce (podnoszenie dna zatoki szczękowej przed wszczepieniem implantu - w przypadku zaniku wyrostka zębodołowego; rozszczepianie wyrostka zębodołowego, jeśli jest niedostatecznej szerokości; pobieranie bloków kostnych)
  • w osteotomii.

Zalety piezochirurgii

Piezochirurgia umożliwia ograniczenie pola zabiegowego do minimum, z nienaruszaniem zdrowych tkanek. Ponadto działanie drgań, minimalizuje krwawienie i stymuluje regenerację, dzięki czemu Pacjent po zabiegu szybciej jest w stanie powrócić do normalnego funkcjonowania. Obrzęk i ból po zabiegu są znacznie ograniczone. Technologia piezochirurgii pozwala stomatologowi pracować na wybranych strukturach anatomicznych. Zabieg staje się przez to mniej inwazyjny, a precyzja, jaką zapewnia ta technika, zwiększa skuteczność leczenia.

Piezochirurgia nie tylko selektywnie przecina tkankę twardą, ale także wywołuje efekt hemostatyczny na otaczającą tkankę. Ponieważ chronione są otaczające tkanki miękkie, można ją stosować w obszarach, w których kość znajduje się w pobliżu ważnych i delikatnych struktur, takich jak nerwy, naczynia krwionośne lub błona śluzowa zatoki.

W Biniek Clinic Łódź zabiegi wykonywane przy użyciu piezochirurgii są delikatniejsze i bezpieczniejsze dla Pacjenta. Wykorzystanie tej technologii poza podniesieniem jakości leczenia, zapewnia Pacjentowi dużo większy komfort niż w przypadku tradycyjnych metod leczenia chirurgicznego. Dzięki temu nawet bardzo skomplikowane zabiegi chirurgiczne w naszej klinice stają się praktycznie bezbolesne.